Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

wtorek, 13 września 2016

Dziś miałem pierwszy raz pracownie i... pani stwierdziła że ją wykończyłem pytaniami :D hahah A często mi mówią znajomi i mama że mało co się odzywam. Ale było fajnie. Na zajęciach praktycznych podzieliliśmy się w 3-4 osobowe zespoły(ja byłem z dwiema koleżankami) i piekliśmy coś związanego z kruchym ciastem. Więc upiekliśmy kruche ciasto z śliwkami i kruszonką, kruche ciasteczka, oraz z pozostałych białek-bezy. Wiadomo nie zje się wszystkiego dlatego braliśmy do domu i ciasto bardzo posmakowało mojej mamie, natomiast bezy tak mojemu bratu, że o godzinie 19 musiałem mu upiec porcje kolejną, xD. Bezy to wg mnie cukrowe zabójstwo ale pyszne, tylko zęby bolą :), zdecydowanie polecam mini torciki bezowe i przełożyć je kwaskowym kremem owocowym np. Jeśli chcecie mogę załączyć przepis na ciasto, bezy. Dziś natomiast dam wam przepis na pyszne rogaliki drożdżowe pasujące i do pomidora i do nutelli :p(nie żebym propagował niezdrowe żywienie to umówmy się że mam na myśli nutelle z awokado lub daktyli :P) Rogaliki wychodzą pyszne w smaku- dość zbite i tak no nwm jak to ująć- aromatyczne :). Ja natomiast jestem ciągle w jakieś fazie ,,cukrowej"- nie ma dnia by coś w mniejszej czy większej ilości nie wpadło. Podejrzewam że to z nadzwyczajnej eksploatacji i stresu. Liczę że z tego wyjdę.

Składniki:
*mąka pszenna( polecam 650)-500g
*woda -250 ml
*drożdże- 2 łyżeczki suszonych lub bodajże 25 g świeżych,
*cukier,-2 łyżeczki
*sól-łyżeczka
*2 łyżki oliwy
*do posypania- mak, sezam, gruba sól, albo wcale.

Wszystkie składniki mieszamy wyrabiamy elastyczne i nieklejące się ciasto ok 15 minut. Odstawiamy pod przykryciem do wyrośnięcia na godzinę. Po tym czasie rozwałkowywujemy na okrąg o grubości troszkę mniejszej niż 1 cm. Kroimy na 8 trójkątów i każdy zwjiamy zaczynając od podstawy. Układamy na blaszce i zostawiamy pod przykryciem na ok 30 minut.
Smarujemy roztrzepanym jajem lub 50 ml wody rozmieszanej z łyżką cukru i posypujemy dodatkami. Pieczemy ok 20 minut w 180 stopniach.


Smacznego.



Ciasto:






Bezy:


4 komentarze:

  1. Nie lubię bez :) Rogale pierwsza klasa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie wypieki, a rogala zjadłabym teraz bardzo chętnie :D
    I też jestem w cukrofazie niestety, więc wiem co czujesz...

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie zacne rogale z chęcią zjadłybyśmy z tą zdrową jak i niezdrową nutellą :D

    OdpowiedzUsuń