Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

czwartek, 2 czerwca 2016

Może mało sezonowe ciasto ale już niedługo za sprawą papierówek, których u mnie na jabłoni jest ogrom, będzie na czasie. U mnie w domu to ulubione ciasto taty, ja natomiast wolę serniki. 

Papierówki zwane również lipcówkami to jedne z najwcześniej dojrzewających jabłek, gdyż możemy się nimi zajadać od połowy lipca. Ich miąższ jest zielonobiały, bardzo aromatyczny, kruchy i delikatny, w smaku soczysty, kwaskowaty, drobnoziarnisty. Niestety nie nadają się do przechowywania. Należy więc je spożywać póki tylko są dostępne. Ich miąższ jest zielonobiały, bardzo aromatyczny, kruchy i delikatny, w smaku soczysty, kwaskowaty, drobnoziarnisty. Są świetne na surowo oraz na przetwory
*400 g mąki (U mnie pszenna typ 500, ale można dać 250 pszennej i 150 razowej)
*200g masła (Nie polecam margaryn)
*2 całe jajka
*150 g cukru
*2 łyżki śmietany
*1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
*1 łyżka tartej bułki
*cynamon
*1 - 1,5 kg kwaśnych jabłek lub 2 słoiki musu jabłkowego domowego(ja dałem słoik 0.5 l antonówek  i dodatkowo starłem 2 średnie i 2 duże jabłka odmiany Lobo.

Wykonanie:
Jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, wymieszać z cynamonem. Zagnieść ciasto: masło posiekać z mąką i proszkiem do pieczenia, potem dodać jajka, cukier i śmietanę. Pozostawić ciasto na chwilkę, ale nie koniecznie. Potem podzielić ciasto na dwie części, jedną rozwałkować, przenieść na blaszkę, posypać bułką tartą, nałożyć masę jabłeczną, przykryć drugą połową ciasta, ponakłuwać je widelcem i upiec w 180oC przez około 30 -45minut. Posypać cukrem pudrem

Ja dodatkowo po upieczeniu posmarowałem gorący wierzch  domowym kajmakiem i polałem polewą z gorzkiej czekolady.
Obszar załącz

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię papierówki i czekam na sezon :) A ciasto wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam papierówki... szkoda że ich nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nasze papierówki mają czas ale jak tylko będą dobre to też sprawimy sobie takie ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam od siebie zastąpić nawet całą mąkę-orkiszową 1850 bądź zmieszać orkiszową ciemną z jasną-gwarantuje wspaniały posmak a'lla orzechowy :)

      Usuń
    2. U nas na pewno będzie to mąka głównie bezglutenowa, ewentualnie dodatkowo dodamy pełnoziarnistą orkiszową, którą właśnie cenimy za ten orzechowy smak :)

      Usuń