Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

sobota, 10 września 2016

Dawno mnie nie było ale szkoła się zaczęła i niestety jakieś wzmożone zapotrzebowanie na cukier, kakao i owoce, i na nic nie ma czasu, tzn jak jest to przeznaczam go w 100% dla siebie i bliskich, poza tym uczę się, gdyż prawdopodobnie w tym roku pójdę na olimpiadę z technologii, wgl już w tamtym roku pani mi robiła ze mną i koleżanką tyle kartek na przód że hoho :D. Mam praktyki co prawda jeden dzień w tygodniu, już byłem pierwszy raz i bardzo mi się podobało, gdyż nie poszłem jak wielu znajomych mi opowiadało w innych zakładach tylko na ,,zmywak" tylko też panie mi wiele rzeczy pozwoliły robić, np sernik na zimno, nadziewałem ptysie itp. Na biologi też zostałem ,,wyróżniony" bo jako jedyny znałem 5 królestw zwierząt :). A poza tym mam rozszerzoną biologię i wos, a w gimnazjum sobie przysięgłem że tylko nie te przedmioty :). Najbardziej jak zawsze się boję języków(polski, niemiecki i angielski), poza tym ja nie umiem czytać czegoś co mnie nie wciąga więc nie wyobrażam sobie przeczytania Dziadów. Ogólnie mimo zabiegania jest super, czasem nawet lubię takie tempo ale bez przesady :)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Się rozpisałem a chciałem się pochwalić potrawką warzywną typu-,,NACOMAMOCHOTESAMNIEWIEM" Dlatego w składzie znajdziemy moją ulubioną cukinię, czosnek, kapustę pekińską, oraz kalafior, a wszystko w sosiku pomidorowym.

Składniki(1-2 porcje)
*Duża różyczka kalafiora lub dwie małe,
*łyżeczka oleju,
*1/2 średniej cukinii,
*1 nieduża marchewka,
*1/2 małej kapusty pekińskiej,
*2 ząbki czosnku,
*1-2 łyżki koncentratu pomidorowego,
*zioła prowansalskie, curry, sól, pieprz, papryczka ostra wędzona.


Wykonanie:
Czosnek kroimy w kosteczkę, i podsmażamy na oleju w średnim garnku. Cukinię i marchewkę kroimy w kosteczke i dodajemy do czosnku, podlewamy odrobiną wody i dusimy. W tym czasie szatkujemy kapustę i dodajemy do całości, wraz z rozdrobnionym kalafiorem, dodajemy koncentrat, curry, sól i zioła i paprykę. Dusimy jeszcze chwilę do miękkości, na koniec doprawiamy pieprzem.

Smacznego.

Wyśmienicie smakuje z kaszą i soczewicą, bądź pieczywem. Ja zjadłem z kaszą pęczak i soczewicą. Doskonale pasują tu też płatki drożdżowe. Przed podaniem warto skropić oliwą, która nadaje ładny aromat i dodatkowo użyć ulubionej mieszanki ziaren :).

3 komentarze:

  1. Dlaczego niestety? Przecież to smaczne, zdrowe, wiec po co sobie odmawiac zwłaszcza jeśli Twój organizm tego potrzebuje :) A nic dziwnego, ze potrzebuje - nauka to ogromny wysiłek dla Twojego mózgu i to dlatego domaga się o kakao, czekoladę itp. Moja siostra dziennie potrafiłą zjeść 2 tabliczki czekolady i poprawić batonem... wszystko spalisz :P

    Cieszę się, że masz szansę isć na olimpiade i ze praktyki przypadły Ci do gustu. Gratuluję wyróżnienia na biologii a Dziady to według mnie ciekawa lektura :) Czytałam nim w ogóle poszłam do szkoły (ale ja to jakaś dziwna byłam... jak nauczyłam się czytać to z domowej biblioteczki brałam Chłopów, Krzyżaków... ale ciężko było mi to czytać (archaiczny język), wiec odkładałam... ale za to z siostrą czytałam na role Wesle:P)

    Potrawka zdrowa i na pewno smaczna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z lekturami mam niestety tak że mnie zazwyczaj wciągają te które zawierają to co mnie interesuje (np. przyrodnicze, kulinarne, historyczne). Jak wiesz są ludzie którzy mają pasje czytanie i tacy którzy nie. Mnie np wciągneła książka ,,Nowoczesne zasady odżywiania i w 2 dni ją przeczytałem. Mój tata jest molem książkowym :P

      Usuń
    2. Dziękuję też za komentarz :)

      Usuń