Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

niedziela, 26 czerwca 2016

Na wstępie zacznę że ten rok udało mi się zakończyć chyba z najlepszym wynikiem w historii całej mojej edukacji życiowej, ale mniejsza o to. Dostałem książkę kucharską jako nagrodę i chcę wam przedstawić rezultat a mianowicie szarlotkę królewska. Szarlotka może wydaje się takim jesiennym deserem, bo po pierwsze jabłka, po drugie cynamon- wszystko takie rozgrzewające. Ale ta szarlotka jest cwana gdyż podstawą jest tu delikatny biszkopt na którym spoczywa mus jabłkowy stężały jak galaretka(dobrze gdyby był kwaskowy, lecz ja miałem takie nijakie jabłka i dałem sok z połowy cytryny i wyszło pysznie orzeźwiająco. A na jabłkach- na co czekaliście spotkamy delikatną, kremową, nie przesłodzoną i z nutą wanilii bitą śmietanę oprószoną gorzką czekoladą. Czy może być coś lepszego na ciepłe popołudnie?(Prócz pianki jagodowej:D)

Potrzebujemy(u mnie forma 25x30cm)
Biszkopt:
*5 łyżek mąki pszennej,
*3 łyżki mąki ziemniaczanej,
*5 łyżek cukru drobnego,
*3 jajka,
*łyżeczka proszku do pieczenia.

Masa jabłkowa:
*1,5 kg kwaśnych jabłek,
*3/4 szklanki cukru(ja polecam zdać się na własny smak),
*opakowanie cukru wanilinowego,
*1 opakowanie jasnej galaretki,
*1 łyżeczka cynamonu.

Masa śmietanowa(ja zrobiłem co prawda według tej z Moje wypieki ale podam na oryginalną):
*1 i 1/2 szklanki schłodzonej śmietanki 30-36%,
*1 opakowanie śmietanfixa,
*opakowanie cukru wanilinowego,
*3 łyżki cukru pudru.

Dodatkowo:
*2-3 paski czekolady(u mnie gorzka) lub kakao .

Białka ubić na sztywno, wsypać cukier i ubjiać do jego rozpuszczenia. Dodawać po 1 żółtku, wciąż ubijając, Na końcu dajemy przesiane wymieszane mąki z proszkiem i delikatnie mieszamy. Pieczemy w wyłożonej papierem do pieczenia foremce ok 45 minut w 180 stopniach(ja piekłem ok 37 minut).

Owoce na masę jabłkową, obrać, pokroić w kostkę i dusić ok 10-15 minut, nie powinny się rozgotować(ja poddusiłem i zblendowałem na gładko) Wsypujemy resztę dodatków do masy, mieszamy i czekamy aż wystygnie.


Wystygniętą masę wykładamy na spód, odkładamy do schłodzenia.

Śmietankę ubjiamy z zagęstnikiem, dodajemy cukry i ubijamy jeszcze chwilę. Wykładamy na wierzch masy jabłkowej. Posypujemy startą czekoladą lub gorzkim kakao. Smacznego.

3 komentarze:

  1. Nigdy takiej nie jadłam bo wlę tradycyjną ale i tak uważam ją za piękną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze jem oczami wpierw. Pamiętam jak byłem mały ciocia upiekła drożdżowca z jagodami(wyglądał jak mrowisko w żółtym piasku i mnie lekko obrzydził, ale zasmakował oj zasmakował)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smacznie! :-)

    OdpowiedzUsuń