Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

wtorek, 17 maja 2016

Dziś troszkę zboczę z tematyki ale jak mówiłem na początku nie samym jedzeniem człowiek żyje i także będzie teraz ten wpis ,,odskoczny". Dlaczego wegetarianizm? Dlaczego dążę w tym kierunku? Po pierwsze to dobrze zbilansowana dieta wegetariańska jest w zupełności wystarczalna dla człowieka(nie mówię o weganiźmie gdzie jest mus suplementowania b12). Po drugie obejrzałem sporo filmów o traktowaniu zwierząt w ubojniach i wierzcie mi zacytuje słowa-,,Gdyby rzeźnie zamiast ścian miały szyby to każdy byłby wegetarianinem" To jest przerażające jakie one kaźnie muszą przejść. Nawet godnej śmierci rzeźnicy im nie zapewniają.  Polecam https://www.youtube.com/watch?v=fDFPh9xxj5Q . Rozumiem że człowiek nie był w 100% wege nigdy ale właściwie to tak mięsożerny to się zrobił dopiero w ostatnich stuleciach. Gdyż nie wyobrażam sobie żeby taki chłop pańszczyźniany codzień jadł kotlety. Wtedy jedli zdrowiej od nas-zupy, dużo kasz i roślin. Cała dieta ,,paleo" też nie dokońca jest prawdziwa-ok co do jajek się zgodzę mogliśmy jeść ale na bank nie było tyle mięsa co mówią tam mięso było od święta a tak to jedli rośliny-warzywa, owoce. Najbliższe genomy do nas mają goryle i szympansy i czy one jedzą mięso? Nie żywią się roślinami i ew owadami a więc dlaczego my w 98% identyczni jemy je na potęgę? Nie mam nic do mięsożerców bo sam idealny nie jestem i wegetarianinem też nie nie bo zdaża mi się ryby jeść bo uwielbiam ale apeluje korzystajmy z darów lata i wiosny bo to dobry pomysł by zrobić sobie ,,post"od mięcha, może nagle jakieś długoletnie dolegliwości miną? :) Ja mogę powiedzieć że mam więcej energii, bardziej wyspany a śpię często mniej. Dam na koniec ciekawostkę z tej strony http://globalnepoludnie.pl/Przemyslowa-produkcja-miesa-a-glod 

  Aby wyprodukować 1 kg mięsa potrzeba 12 kg zboża i soi;
- Aby uzyskać 1 kg pszenicy potrzeba 190 litrów wody;
- Aby wyprodukować 1 kg mięsa potrzeba średnio 20 000 litrów wody (produkcja 1 kg wołowiny pochłania aż 50 000 litrów wody!);
- Ilość ziemniaków, które można uzyskać z 1 akra (0,405 ha²) ziemi to 18 000 kg;
- Ilość wołowiny, którą można wyprodukować na 1 akrze ziemi to zaledwie 112 kg;
- Aż 100 milionów ludzi można by nakarmić do syta, gdyby mieszkańcy USA ograniczyli jedzenia mięsa o 10%.
Wiedzieliście?


1 komentarz: