Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

sobota, 2 lipca 2016

Niedziela już ale ten czas leci a ja 12 wyjeżdżam nad morze, cieszę się, aczkolwiek, pierwszy raz wyjeżdżam jako wegetarianin a nad morzem pewnie w roli cudownej rośliny strączkowej rybę będą oferować... No nic puszka ciecierzycy i się żyje :P A tak się rozpisałem a skoro niedziela to trzeba czymś słodkim rozpuścić podniebienie i ja wam proponuje te pyszne rogaliczki :)

Potrzebujemy:(na jedną dużą blache)
*250g mąki,
*25g świeżych drożdży,
*190g mleka(ja dałem domowe kokosowe gdyż odkąd nie dodaje mleka do kawy to wgl nie kupują rodzice chyba że do ciast czy coś)
*żółtko(białko zostawić do posmarowania, a ja dodatkowo dałem całe jajko do smarowania)
*małe jajko,
*2-3 łyżki cukru.

Krem( a taki łatwy dałem jako nadzienie):
*czubata łyżka jasnego miodu,
*2 czubate łyżki kakao,

Wykonanie:

Do miski wsypujemy mąkę, robimy dołek, wsypujemy rozkruszone drożdże i cukier. Zalewamy delikatnie ciepłym mlekiem. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na ok 15-20 minut. W tym czasie robimy nadzienie. Miód rozpuszczamy do płynnej konsystencji i energicznie mieszamy z kakao. Odstawiamy do lodówki(jak ktoś chce polecam dać pokruszone orzechy włoskie lub migdały). Do ciasta dajemy resztę składników, wyrabiamy gładkie ciasto, i wałkujemy na opruszonym mąką blacie okrąg o grubości 0.5 cm. Tniemy na 8 trójkątów(jak pizze). Na grubszą część trójkąta wykładamy łyżeczkę nadzienia i zwjiamy ku stożkowi. Układamy na blaszce wyłożonej pergaminem, smarujemy białkiem lub jajkiem. Pieczemy ok 20 minut w 190 stopniach do zarumienienia. Smacznego


Jako nadzienie mogą posłużyć domowe dżemy, powidła, a nawet mogą być puste. Polecam polukrować :). Smacznego!:)

4 komentarze:

  1. Kiedyś zrobiłam bułeczki z takim nadzieniem :)

    Udanego wyjazdu - czekam na fotorelację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to się wkopałem :P Zdjęcia będą tym bardziej że mam wielką nadzieję że dziś lub przed wyjazdem dostanę nowy telefon bo mój się psuje z lekka i bratu go dam :)

      Usuń
    2. Nie wkopałeś - takie nadzienie jest raczej "popularne" :)

      Wstydziłbyś sie oddawać z lekka nadpsuty sprzęt bratu bo jaki brat będzie miał z niego pożytek? :P

      Usuń
    3. Jedyna wada taka że ładować musi go bez ruszania gdyż bardzo luźno trzyma go i nie wolno telefonu ruszać :P Przynajmniej będzie miał odwyki seriami (Granie-ładowanie-granie itp)

      Usuń