Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Pulpety jaglano-kalafiorowe
Często jest tak że nie mamy ochoty jeść np kaszy z warzywami wtedy doskonale sprawdzają się pulpety z warzyw i kaszy i do tego jakiś sosik i wszystko cacy a więc ja wychodzę z propozycją pulpetów z kaszy jaglanej i kalafiora.

Skład:
*100g kaszy jaglanej,
*100g kalafiora,
*pęczek natki pietruszki,
*łyżka sosu sojowego lub odrobina soli,
*pieprz, ostra i słodka papryczka, oregano.

Kaszę gotujemy do miękkości, kalafiora również. Ugotowanego kalafiora blendujemy z przyprawami i natką, do całości dajemy kaszę i wyrabiamy łyżką na masę. Formujemy małe kotleciki i smażymy na odrobinie tłuszczu lub pieczemy w 180 stopniach ok 20-25 minut. Nie zrobiłem im zdjęcia samodzielnie dlatego zapodaje ich zdjęcie na ,,kapuście"







Nachosy żytnio-owsiane:

Skład:
*mąka żytnia pełnoziarnista i owsiana(można zmielonych płatków) w stosunku 1:1,
*gorąca woda,
*szczypta soli.

Mąki z solą mieszamy i dodajemy po odrobinie gorącej wody aby otrzymać ciasto konsystencji plasteliny, po czym wyrabiamy chwilę i odstawiamy na ok 10 minut. Po tym czasie wałkujemy na cieńki okrągły placek i smażymy na suchej rozgrzanej patelni. Po lekkim zarumienieniu z dwóch stron, zdejmujemy i tniemy na trójkąty i znów na rozgrzanej patelni smażymy do chrupkości. Najlepsze z pastą warzywną lub twarożkiem, aczkolwiek można je zapiec 10 minut w piekarniku z serem :D



Ja dałem żytnią dodatkowo gdyż chcem ,,odświeżyć zawartość szafki ale równie dobrze może być sama owsiana lub pszenna czy bezglutenowa :)

Ciasto buraczkowo-ryżowe
*woreczek ugotowanego ryżu,
*50g przygotowanego kus-kusu(może być jaglanka ale ja kus kus muszę skończyć),
*Jeden średni burak obrany i zblendowany na mus(surowy)
*5 daktyli(namoczonych i zblendowanych z burakiem),
*łyżka siemienia lnianego mielonego,
*3-4 jabłka pokrojone na pół plastry,
*łyżka tahini,

Wykonanie:
Mus z buraka łączymy z siemieniem, ryżem i kaszą. Do foremki(u mnie keksówka) wykładamy 3/4 masy na to układamy plastry jabłka zostawiając parę plasterków na wierzch. Jabłka przykrywamy resztą masy i na to dajemy plasterki jabłka i polewamy tahini. Pieczemy ok 30-40 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni(ja na ostatnie 5 minut zapodałem termoobieg). Kroimy po wystudzeniu a nic się nie rozpadnie :)

2 komentarze:

  1. Nie sądziłam, że ten przepis na nachosy jest taki prosty :) A ciasto z buraka, powtórzę się, niebanalne :D

    OdpowiedzUsuń