Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

sobota, 6 sierpnia 2016

Wreszcie są nasze pyszne Polskie jabłka a wśród nich ukochane papierówki i antonówki. Moje drzewo co prawda małe owoce dało ale dużo! :D Dziś prezentuje wam galette do którego wykorzystałem papierówki :).

Składniki:
*200 g mąki (u mnie typ 650),
*100 g masła prawdziwego,
*3 łyżki drobnego cukru,
*30 ml zimnej wody.

Z powyższych składników zagniatamy szybko ciasto, zawijamy w folię i odstawiamy do lodówki na 30 minut.

W wolnym czasie robimy nadzienie:
Składniki:
*400 g jabłek,
*2-3 łyżki cukru lub miodu,
*łyżeczka mąki ziemniaczanej,
*łyżka soku z cytryny.

Jabłka kroimy w ćwiartki lub ósemki(zależnie od wielkości), mieszamy z resztą składników.

Ciasto wyjmujemy z lodówki formujemy niekoniecznie równe koło, wykładamy nadzienie, zostawiając naokoło ok 4-5 cm wolnego miejsca, po czym zawjiamy brzegi na nadzienie.( ja podzieliłem ciasto na pół i zrobiłem dwa mniejsze :)

Pieczemy ok 35-45 minut w temperaturze 180 stopni. Ok 10 minut przed końcem pieczenia możemy posypać cukrem trzcinowym.

2 komentarze: