Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

poniedziałek, 6 czerwca 2016

Lubicie dżemy? Ja nie szczególnie gdyż wolę świeże owoce a jak mam ochotę to podprażam np jabłka i mam szybki dżem, ale jak to ja- postanowiłem zrobic 3 słoiczki na ,,zaś" wszak smaki i ochoty się zmieniają a poza tym trzeba resztki wykorzystać z półek. Dżem wyszedł pyszny kwaskowy lecz nie sam kwas, banan nadaje pysznego smaku co mówię -ja osoba która nie przepada za tym owocem.

Potrzebujemy:
*500g rabarbaru,
*60g daktyli suszonych
*banan-u mnie mega dojrzały
*50g cukru trzcinowego
*3 słoiczki(mi wystarczyły 3 takie po dżemie łowicza)

Daktyle zalewamy lekko ponad nie wrzątkiem. Rabarbar kroimy na 1 cm kawałki i wrzucamy do garnka zasypujemy cukrem, daktyle blendujemy z wodą, dodajemy do rabarbaru, dadajemy też pokrojonego w plasterki banana. Całość dusimy pod przykryciem- mieszając co chwilę do rozpadnięcia się owoców. Przekładamy do wyparzonych słoików, zakręcamy i zostawiamy do góry dnem do wystygnięcia. Jeśli macie na stanie to podejrzewam że dodatek laski wanilii jeszcze bardziej by sprawił że będzie smaczniejszy. Smacznego.

Dżem doskonale pasuje do dań zawierających kawałki truskawek. Świetnie się z nimi łączy. Daktyle można zastąpić większą ilością cukru, lecz banana polecam dać- jeśli komuś naprawdę szkoda banana to polecam często są w przecenie w sklepach takie przejrzałe że masakra a idealnie tu pasują :)

2 komentarze:

  1. Takiego połączenia jeszcze nie jadłyśmy ale na pewno by nam smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń