Obsługiwane przez usługę Blogger.

Szukaj na tym blogu

Social Icons

Popular Posts

Subscribe Via Email

Sign up for our newsletter, and well send you news and tutorials on web design, coding, business, and more! You'll also receive these great gifts:

niedziela, 12 czerwca 2016

Zapraszam was na to proste i smaczne ciasto co podkreślił mój tata-idealnie wyważone smaki słodko-kwaskowe.

a)Omlet jasny:
* 2 jajka,
*łyżka wody gazowanej,
*2 łyżki mąki(u mnie orkiszowa)
*łyżka oleju do smażenia
*2 łyżki cukru,
*szczypta proszku do pieczenia.

Białka ubijamy z szczyptą soli, pod koniec dając cukier, następnie dodajemy żółtka i wodę zmniejszając obroty oraz mąkę i proszek do pieczenia.

Na patelni rozgrzewamy olej, wylewamy masę i równo rozprowadzamy, smażymy pod przykryciem na małym ogniu do ścięta wierzchu i przekładamy na talerz. Kakaowy robimy tak samo zastępując łyżkę mąki łyżką kakao.

b)Budyń:
*2 szklanki mleka,
*2 łyżki cukru,
*żółtko,
*parę kropel olejku waniliowego,
*2 łyżki skrobi ziemniaczanej,

1,5 szklanki mleka gotujemy z cukrem, pozostałem pół mieszamy z  żółtkiem, skrobią oraz olejkiem.

Mieszając wlewamy do gotującego mleka i gotujemy chwilę na małym ogniu. Odstawiamy do ostygnięcia,

c)Galaretka truskawkowa
*robimy zgodnie z opakowaniem.

d)Polewa z serka wiejskiego:
*opakowanie 200 g serka wiejskiego,
*łyżka masła orzechowego,
*1,5-2łyżki jasnego miodu.

Miód i masło orzechowe podgrzewając mieszamy do połączenia. Osobno blendujemy serek wiejski na gładko, dodajemy miód z masłem i blendujemy do połączenia.

d)Dodatkowo:
*parę sztuk wafelków tortowych(andrutów)
*napar mocnej kawy.


Na desce układamy kakaowy omlet na niego dajemy rozdrobnioną 1/3 galaretki, na to 1/2 budyniu, na budyniu układamy nasączone w kawie wafelki, na nie resztę budyniu i znów 1/3 galaretki, jasny biszkopt. Smarujemy kremem i posypujemy resztą galaretki, i chłodzimy min 2-3 godziny w lodówce.

Smacznego


4 komentarze:

  1. Świetny pomysł - ładnie to wszystko wygląda, choć smaki nie moje :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze chciałam taki zrobić- motywujesz do przygotowania *^*

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczny - kiedyś jak jadłam omlety robiłam podobnie... takie omletowe torciki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i to jest świetny pomysł na uzyskanie szybkiego torcika :)

    OdpowiedzUsuń